‘Welkom bij de bestellijn van de belastingdienst. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn hebben wij uw telefoonnummer nodig. Druk na de pieptoon alle cijfers van uw telefoonnummer in.’
‘Piep’
(0553668000)
‘U heeft opgegeven nul vijf vijf drie zes zes acht nul nul nul, is dit juist toets dan een een.’
(1)
‘Indien u een t-biljet wilt bestellen toets dan een een, indien u een f-biljet wilt bestellen toets dan een twee, indien u iets anders wilt bestellen toets dan een drie.’
(3)
‘U wordt nu doorgeschakeld met een van onze medewerker, een ogenblik geduld alstublieft.’
(…………)
‘Met de bestellijn van de belastingdienst, wat kan ik voor u doen?’
‘Goedemiddag, u spreekt met Fielstra uit Apeldoorn, ik wil dit jaar via een gewoon formulier aangifte doen, kunt u mij dat toesturen?’
‘Nee meneer dat kan ik niet doen, daarvoor moet u het regionaal kantoor bellen, waar woont u?
’In Apeldoorn’
‘’Dan moet u het kantoor in Zutphen bellen, het telefoonnummer is ……………’
‘Dit is toch de bestellijn van de belastingdienst?’
‘Ja, maar het formulier dat u wilt bestellen kan niet via ons maar via het regionaal kantoor.’
‘Kunt u dan niet beter voortaan duidelijker aangeven welke formulieren wel en niet via de bestellijn kunnen worden aangevraagd?’
‘Nee meneer, daar kunnen we niet aan beginnen, dat vertellen we wel wanneer de mensen ons bellen.’
‘Nou dan wordt u hartelijk bedankt voor uw hulp (grom!).’
‘Graag gedaan, goedemiddag.
‘Goedemiddag.’